Indien u een klacht wilt indienen over bv. de afhandeling van uw aanvraag hypothecair krediet, stellen we u voor de hieronder vermelde stappen te volgen.
Opmerkingen:
Stap 1
Uw onafhankelijke makelaar is uw vertrouwenspersoon. Hij of zij kent u het best en vertegenwoordigt u bij Demetris. Het is dus logisch dat u uw ontevredenheid aan deze persoon voorlegt. Meestal wordt er een oplossing gevonden door zijn/haar tussenkomst. Wilt u het er liever met iemand anders over hebben? Dan kunt u een klacht indienen bij de dienst klachtenbeheer van Demetris:
Indien u verkiest om een schriftelijke klacht in te dienen, vergeet dan niet om naast de omschrijving van het probleem, eveneens uw dossiernummer (bv. 2022.12345) of het nummer van uw kredietovereenkomst (bv. 012-8234567-89) te vermelden, alsook uw persoonlijke gegevens waar we u kunnen bereiken om een antwoord te bezorgen.
Stap 2
Indien u niet akkoord gaat met de oplossing die Demetris voorstelt, heeft u de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de dienst Klachtenmanagement van BNP Paribas Fortis.
Vergeet ook hier niet om naast de omschrijving van uw klacht, bijvoorbeeld het nummer van uw klachtendossier bij Demetris te vermelden, alsook uw persoonlijke gegevens waar de bank u kan bereiken.
Stap 3
U gaat niet akkoord met de voorgestelde oplossing van de dienst klachtenmanagement van BNP Paribas Fortis? Neem dan schriftelijk contact op met hetzij Ombudsfin (ombudsman in financiële geschillen), hetzij de Ombudsman van de Verzekeringen.
Echter, gelieve er rekening mee te houden dat deze stap enkel mogelijk is nadat u uw probleem hebt voorgelegd aan onze bevoegde interne diensten (zie stap 1 tot 2)
Het Soepel Woonkrediet
Verantwoord lenen
Zelfcertificeringsdocument
Belangrijke informatie over uw geldopnames
Bereken uw mensualiteiten
Bereken uw leencapaciteit
Prospectus Tarievenblad Algemene bankvoorwaarden BNP Paribas Fortis
Wij werken vanuit 2 commerciële zetels
Vlaanderen-Brussel en Wallonië
Dienst klachtenbeheer
Klokkenluidersregeling BNP Paribas Fortis
Vind een makelaar
Gegevensbescherming